Apartman Yönetimi
Apartman yönetimi 10 daireden başlayan ve 40-50 dairelik tek blok şeklinde
yapıların idaresidir. Profesyonel Apartman Yönetimi ile apartmanınızın bir banka hesabı olur. Tüm
malik ve sakinler bu apartman adına açılan hesaba ödeme yaparlar. Bu banka hesabından ise binanın
tüm ödemeleri yapılır. Dekontlu bir şekilde yapılan ödemeler geçmişe yönelik evraklandırılır ve
şaibeye mahal bırakılmaz. Apartmanın temizliğini şirket yapar ve bu hizmet için fatura alırsınız.
Yıllar sonra bunu ispatlamak istediğinizde faturaları ibraz etmeniz yeterli görülür.
Aidat alacakları artık kabus olmaktan çıkıyor,
Aidatların düzenli tahsilatı sağlanır. Kiracısı ile müşterek sorumlu olan kat maliki kiracının
ödemediği aidatı kanun gereği ödemek zorunda kalır. Asla bulamadığınız kat maliklerine erişebilen
yönetim şirketi yasal uyarılar yapıldıktan sonra konuyu hukuki zemine taşır.
Yaptırılacak işler hayal olmaktan çıkıyor;
Profesyonel Apartman YönetimiAlacakların düzenli tahsilatı karar altına alınan büyük ölçekli,
Jeneratör alımı, İzolasyon, Asansör Revizyonu, Doğalgaz, Merkezi Isıtma gibi işleri yapılmasını
sağlar. İşletme projesi tebliği itibariyle site kasasına girecek gecikme cezası kat malikinin
düzenli ödeme yapmasını sağlar.
Apartman Yönetimi Kanunu nedir, neler içerir?
Apartman Yönetimi Kanunu, apartmanda kat maliklerinin sahip olduğu hak ve
sorumluluklarla apartman yönetiminin görev ve yetkilerini yani kısacası apartman yaşantısını ve
komşuların birbirine karşı olan hak ve sorumluluklarını düzenliyor.
Apartman Yönetimi Kanunu , apartmanda kat maliklerinin sahip olduğu hak ve sorumluluklarla apartman
yönetiminin görev ve yetkilerini yani kısacası apartman yaşantısını ve komşuların birbirine karşı
olan hak ve sorumluluklarını düzenliyor. Özellikle köyden kente göçün yaşandığı 1980’lerden itibaren
Türkiye’de nüfusun büyük çoğunluğu kentlerde hayatını sürdürüyor. Kent nüfusundaki bu artış ister
istemez çeşitli kültürlerden gelen bu insanların bir arada yaşamasını ve toplumsal düzeni sağlamak
için bazı kuralların ortaya konmasını zorunlu hale getiriyor.
Apartman Yönetimi Kanunu
Nüfusun artmasıyla konut talebini karşılamak için ortaya çıkan apartmanlardaki
tüm hak ve sorumluluklar ise Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında belirleniyor. Kanun gereğince,
apartmanlar kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Apartmanda 8 ve 8’den fazla bağımsız bölüm olması
durumunda yönetimin oluşması zorunlu hale geliyor. Apartman yönetimi esasları ise Kat Mülkiyeti
Kanunu kapsamında açıklanıyor. Yönetim planının değiştirilmesi için tüm kat maliklerinin beşte
dördünün oyu gerekiyor. Yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler tüm apartman sakinlerini
bağlıyor.
Yılda en az bir kere apartman toplantısı
Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda,
zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıp, apartman sorunlarını
görüşüyor.
Yönetim kurulu kararı herkesi bağlıyor
Apartman, kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca
verilecek kararlara göre yönetiliyor. Tüm apartman sakinlerinin kurulda alınan kararlara uyma
zorunluluğu bulunuyor. Ancak, alınan kararı beğenmeyen ve toplantıya katılan kişi veya kişiler karar
tarihinden başlayarak bir ay içinde, toplantıya katılmayanlar ise kararı öğrenmesinden başlayarak
bir ay içinde ve her halde karar tarihinden başlayarak altı ay içinde ana gayrimenkulün bulunduğu
yerdeki sulh mahkemesine iptal davası açabiliyor.
Apartman yöneticisinin görevleri
Apartman yöneticisi, kararların yerine getirilmesi, gayrimenkulun korunması, bakımı ve onarımı,
temizli işleri, sigorta ettirilmesi, yetkili kılınmışsa kiraların toplanması, ana gayrimenkulün
tümünü ilgilendiren tebligatın kabulü, ana gayrimenkulü ilgilendiren bir sürenin geçmesinden veya
bir hakkın kaybına meydan vermeyecek gerekli tedbirlerin alınması, borç ve yükümlerini yerine
getirmeyenlere karşı dava ve icra takibi yapılması ve kanuni ipotek hakkının kat mülkiyeti kütüğüne
tescil ettirilmesi, sakinlerin toplantıya çağrılması gibi görevleri bulunuyor.
Yönetici ayrıca kat maliklerine karşı aynen bir vekil gibi sorumludur. Yöneticinin, yönetim planında
yazılı zamanlarda eğer böyle bir zaman yazılmamışsa her takvim yılının birinci ayı içinde kat
malikleri kuruluna gelir ve giderlerin hesabını vermek yükümlülüğü bulunuyor.
Ortak alanlarda kurul kararıyla değişiklik yapılabilir
Kat malikleri, ana gayrimenkulün ortak yerlerinde kendi başlarında değişiklik yapamıyor. Ortak
yerlerin düzgün veya bunları kullanmanın daha rahat ve kolay bir hale konulmasına veya bu yerlerden
elde edilecek faydanın çoğaltılmasına yarayacak bütün yenilik ve ilaveler, kat maliklerinin sayı ve
arsa payı çoğunluğuyla alacağı kararla yapılabiliyor. Apartmana kat ilavesi, çekme kat yerine tam
kat yapılması, zemin veya bodrum katlarında veya arsanın boş kısmında sonradan inşaat yapılması için
kurulun oy birliğiyle karar vermesi gerekiyor.
Teklif ve taleplerinizi bekler, Saygılarımızı sunarız